VilkÄr og betingelser

Disse vilkÄrene regulerer din bruk av Proff Connect by Avenor (et subdomene/tjeneste under avenor.no), inkludert vÄrt nettsted og Salesforce-integrasjonen.

1. Innledning

Proff Connect driftes av Avenor AS («Avenor», «vi», «oss»). Ved Ä bruke tjenesten godtar du disse vilkÄrene. Hvis du ikke godtar, skal du ikke bruke tjenesten.

2. Definisjoner

  • «Tjenesten» betyr Proff Connect (nettsted og Salesforce-integrasjon).
  • «Kunde», «du», «deg» betyr selskapet eller personen som bruker Tjenesten.
  • «Kundedata» betyr data du legger inn eller lagrer i Tjenesten.
  • «Tredjepartstjenester» betyr tjenester som ikke drives av Avenor (f.eks. Salesforce, Proff API).

3. Tjenestens omfang

Tjenesten gir mulighet for selskapsberikelse, sĂžk og mapping av nordiske selskapsdata i Salesforce. Funksjonalitet kan endres, men kjerneverdien skal ikke vesentlig forringes.

4. Konto og tilgang

  • Du er ansvarlig for sikkerheten til dine innloggingsdetaljer.
  • Du mĂ„ sĂžrge for at brukere overholder disse vilkĂ„rene og gjeldende lover.
  • Vi kan sperre kontoer ved misbruk, sikkerhetsrisiko eller lovpĂ„legg.

5. Bestillinger, priser og betaling

  • Priser er som avtalt i ordre eller kontrakt.
  • Avgifter faktureres forskuddsvis med mindre annet er avtalt.
  • Forsinket betaling kan fĂžre til suspensjon av tjenesten.
  • Alle priser er ekskl. mva. med mindre annet er angitt.

6. PrĂžveperioder og beta

PrÞve- og beta-funksjoner leveres «som de er» uten garantier og kan avsluttes nÄr som helst.

7. Akseptabel bruk

  • Ikke bruk tjenesten ulovlig eller i strid med GDPR og opphavsrett.
  • Ikke forsĂžk Ă„ fĂ„ tilgang til data du ikke er autorisert til.
  • Ikke omgĂ„ sikkerhet eller forsĂžk Ă„ reversere programvaren.
  • Ikke videreselg eller lisensier tjenesten uten skriftlig samtykke.

8. Personvern

Vi behandler personopplysninger i trÄd med vÄr personvernerklÊring. Ved Ä bruke tjenesten godtar du behandlingen.

9. Kundedata i Salesforce

  • Du er behandlingsansvarlig for kundedata i din Salesforce-org.
  • Du garanterer at du har lovlig grunnlag for Ă„ behandle slike data.
  • Vi opptrer som databehandler der det er aktuelt og fĂžlger GDPR.

10. Tredjepartstjenester

  • Tjenesten integreres med tredjepartsplattformer (f.eks. Salesforce, Proff Premium API).
  • Vi er ikke ansvarlige for tredjeparts vilkĂ„r eller tilgjengelighet.
  • Din bruk av tredjepartstjenester reguleres av deres vilkĂ„r.

11. Immaterielle rettigheter

Alle rettigheter til Tjenesten (unntatt Kundedata) tilhÞrer Avenor eller vÄre lisensgivere. Du gis ingen rettigheter utover det som uttrykkelig er angitt.

12. Tilbakemeldinger

Tilbakemeldinger og forslag kan brukes fritt av oss uten forpliktelse.

13. Konfidensialitet

Partene skal beskytte hverandres konfidensielle informasjon og kun bruke den til formÄlet i avtalen.

14. Sikkerhet

Vi benytter bransjestandard sikkerhetstiltak, inkludert kryptering, tilgangskontroll og overvÄkning.

15. Tilgjengelighet og support

  • Vi tilstreber hĂžy oppetid, men garanterer ikke uavbrutt drift.
  • Planlagt vedlikehold eller hendelser kan pĂ„virke tilgjengeligheten.
  • Support leveres i henhold til avtalt plan eller kontrakt.

16. Ansvarsfraskrivelse

  • TJENESTEN LEVERES «SOM DEN ER» OG «SOM TILGJENGELIG».
  • VI FRASKRIVER OSS ALLE GARANTIER SÅ LANGT LOVEN TILLATER.

17. Ansvarsbegrensning

  • I DEN GRAD LOVEN TILLATER, ER PARTENE IKKE ANSVARLIGE FOR INDIREKTE, SPESIELLE ELLER FØLGESKADER.
  • AVENORS MAKSIMALE ANSVAR ER BEGRENSET TIL DET BELØP DU HAR BETALT FOR DE 12 MÅNEDENE FØR KRAVET OPPSTO.

18. Erstatning

Du skal holde Avenor skadeslÞs for krav som oppstÄr ved ulovlig bruk av Tjenesten eller brudd pÄ disse vilkÄrene.

19. Varighet og oppsigelse

  • VilkĂ„rene gjelder i abonnementsperioden som spesifisert i avtalen.
  • Begge parter kan si opp ved vesentlig mislighold som ikke er rettet innen 30 dager.
  • Ved oppsigelse opphĂžrer tilgangen, og data kan slettes i trĂ„d med vĂ„r policy.

20. Lovvalg og tvister

Disse vilkÄrene reguleres av norsk lov. Eventuelle tvister avgjÞres av Oslo tingrett.

21. Endringer i vilkÄr

Vi kan oppdatere vilkÄrene fra tid til annen. Endringer gjelder fra publisering. Videre bruk anses som aksept.

22. Kontakt

Avenor AS – spĂžrsmĂ„l om vilkĂ„r: hei@avenor.no